Rowenta PU8080 Pure Home PU8080 Luchtreiniger - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Rowenta PU8080 Pure Home PU8080 Luchtreiniger op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Chantal V, 30-10-2022

Fijne luchtreiniger

Prima luchtreiniger zorgt voor constante metingen zodat je de luchtreiniger optimaal kan gebruiken. Dankzij de WiFi hoef je niet altijd bij het apparaat te staan om het te bedienen. Met de schema stand kan je zelf instellen hoe lang en wanneer en met welke stand je het apparaat wil inschakelen. Ondanks dat hij wat aan de grote kant is. Is het apparaat wel redelijk stil in geluid. Al met al een positieve review!

Pluspunten

• stil
  • makkelijke bediening

Minpunten

• groot

The Cyberdude 27-10-2022

Clean Air Machine

Eerste gebruik: Sinds enige tijd de Pure Air Home van Rowenta in gebruik. Het uitpakken en aansluiten was een fluitje van een cent. Filters waren niet geplaatst en zaten keurig verpakt in plastic. Het installeren van de app en registreren ging erg eenvoudig. Het aansluiten van het apparaat op WiFi ook. Dat heb ik bij een ander apparaat van Rowenta wel eens als minder ervaren. Echter om de informatie van de Pure Air Home op mijn smartphone te zien en te bedienen was wat lastiger. Maar na een reset van de telefoon kon ik toch de informatie en bediening van de Pure Air zien en gebruiken. Design: Het is een net neutraal apparaat wat niet stoort in het interieur. Geen design hoogstandje. Dagelijks gebruik: Je kan de Pure Air Home natuurlijk ook bedienen zonder de app. Er zijn totaal 10 ventilator standen. De eerste stand is fluisterstil en stand tien is de turbostand en dan hoor je hem echt wel hard. Het valt mij wel op dat vanaf stand vijf het apparaat wel erg staat te trillen. Misschien exemplarisch. Het is mogelijk om een dag of avond programma in te stellen. Je kan het bedieningspaneel met de luchtkwaliteitsmeter eruit nemen om deze b.v. in een andere kamer te plaatsen om daar de luchtkwaliteit te meten. De lucht in onze woonkamer is over het algemeen van goede kwaliteit maar als we b.v. gaan koken (op gas) zie je de luchtkwaliteit dalen. Ik heb gemerkt dat de Pure Air Home dan harder gaat draaien om de lucht te reinigen. We proberen de luchtreiniger op verschillende plekken in huis uit en kijken of de luchtkwaliteit in de kamers verbetert. Niet dat het slecht is maar stof zweeft er in een slaapkamer altijd wel rond en dat lijkt echt wel minder te worden bij gebruik van de Pure Air Home. We gaan de komende tijd het apparaat nog eens goed aan de tand voelen. Tot nu toe tevreden over dit apparaat.

Pluspunten

• Afneembaar bedieningspaneel
  • Te bedienen met je smartphone
  • Reinigt de lucht merkbaar

Minpunten

• In de hogere standen goed hoorbaar
  • Bediening met de App lastig. Koppelen moeizaam

l*****@l******* 24-10-2022

Stille luchtreiniger

De start ging wat moeizaam, vooral verbinding met de app maken lukte pas na vele pogingen. Na een dag bleek dat er in het apparaat zelf ook plastic zat wat verwijderd had moeten worden. Er werd gewaarschuwd dat er plastic verwijderd moest worden, maar er was meer plastic dan ik in eerste instantie kon zien. De app is op zich heel handig. Het zou handig zijn als de informatieknoppen in de app zouden werken, nu kom je op lege sites. De lucht wordt snel van vervuild naar schone lucht gefilterd. De wieltjes onder het apparaat zijn heel praktisch. Wel is het apparaat vrij groot om van de ene naar de andere verdieping te verplaatsen. Groot pluspunt is dat het apparaat vrijwel geruisloos is. Realiseer je wel dat er behalve de stroomkosten ook andere blijvende kosten zijn, regelmatig moet er een filter worden vervangen die aardig aan de prijs zijn.

Pluspunten

• stil
  • zuivert de lucht snel
  • via de app luchtkwaliteit zichtbaar

Minpunten

• app niet doorontwikkeld
  • groot, zwaar apparaat.
  • vrij prijzig

libbe kooistra 20-10-2022

Prima luchtreiniger

Prima, snel werkende luchtreiniger, zeker omdat er in ons huis gerookt wordt en er 2 honden en 1 poes rondlopen. Is aan de forse kant, maar kan prima in de hoek van de keuken.

Pluspunten

• grote capaciteit
  • werkt snel en effectief

Minpunten

• ietwat aan de forse kant
  • aan de binnenkant zit verpakkingsmateriaal

MHL 13-10-2022

Installatie easy, statusoverzicht goed & ruimte reiniging

De betaling, bezorging ging snel en prima vanuit Coolblue.
Daarnaast was de informatie prima op de site van The Insiders.

Het uitpakken was prima en geen probleem. De installatie van het apparaat ging goed en snel. De connectie met de Rowenta App duurde lang, deze bleef hangen op 93% voor 10 minuten, alvorens ik op X heb gedrukt. Daarna was er toch connectie via de WiFi tussen app op telefoon en de PU8080. Het losmaken van display ging makkelijk en daarna de check in de ruimte snel en goed. Zowel instellingen aanpassen/wijzigen via het apparaat als via de WiFi ging prima. Het geluidsniveau is aan te passen (schaal 1 tot en met 10) waarbij de 1e vier geruisloos zijn en daarna oplopend. Dit waren de eerste vier dagen.

Het apparaat nu een paar weken in huis, hij is redelijk groot, maar toch makkelijk te verplaatsen. Wij hebben hem in meerdere ruimtes getest en je merkt dat er in elke ruimte andere info naar boven kwam, maar ook dat de lucht gezuiverd werd. Zeker op de slaapkamer werden wij beter wakker met minder niezen. Als je hem in de keuken/eetkamer plaats, geeft het apparaat ook aan dat rond het koken er meer 'verontreiniging' in huis is, maar binnen een aantal minuten (hangt er vanaf wat je klaarmaakt) wordt dit ook snel en goed gezuiverd.

Pluspunten

• Stil
  • Duidelijk status overzicht op display en in app
  • Slapen beter door de luchtzuivering

Minpunten

• Ietwat groot voor kleine ruimtes

y********@y******** 05-09-2022

Fijne luchtreiniger

Het is een mooi vormgegeven apparaat dat niet misstaat in de woonkamer. Hij maakt weinig geluid en is makkelijk verrijdbaar. Hij heeft een afneembaar display zodat je zonder dat het hele apparaat naar een andere ruimte verhuisd moet worden, via de display kan zien hoe het de lucht in een andere ruimte gesteld is. Apparaat heeft een filter dat vervangen moet worden. Geen idee hoelang deze meegaat. En ik vind het filter vrij prijzig. Apparaat doet zijn werk en ik ben tevreden!

Pluspunten

• Geluidsarm
  • Makkelijk verrijdbaar
  • Afneembaar display

Minpunten

• Filter vrij prijzig